Chcete-li zlepšit identifikaci a řešení problémů ve vašem podniku v reálném čase, pak je outsourcing operativního controllingu tím pravým řešením pro vás. S jeho pomocí dosáhnete dlouhodobé udržitelnosti a konkurenceschopnosti podniku na trhu.
Co je to operativní controlling
Operativní controlling je klíčovou součástí každé úspěšné společnosti. Jedná se o proces, který zajišťuje řízení a monitorování všech provozních činností a procesů v podniku.
Cílem operativního controllingu je zlepšit efektivitu podnikových procesů prostřednictvím průběžného sběru, analýzy a interpretace relevantních dat. Na základě těchto informací se provádějí korekce v činnostech a strategiích, díky čemuž může podnik dosáhnout stanovených cílů.
Klíčové prvky operativního controllingu
- definování SMART cílů a KPI, neboli klíčových ukazatelů výkonnosti, jejich sledování a hodnocení
- sběr dat z finančních reportů, výrobních statistik a nefinančních ukazatelů, zákaznické zpětné vazby atd. a jejich analýza a vyhodnocení
- tvorba kontrolních mechanismů a procesů, které umožňují monitorování KPI a identifikaci odchylek od plánovaných cílů
- analýza odchylek od stanovených cílů a tvorba nápravných opatření
- optimalizace procesů a hledání úspor
Potřebujete-li pomoci s něčím dalším, máme mnohaleté zkušenosti i v jiných oblastech controllingu. Například v rámci strategického controllingu zpracujeme SWOT analýzu nebo provedeme interní audit.